Despre singuratate si libertate

“Singuratatea e mai grea intr-un loc in care nu ai amintiri din copilarie, in care n-ai un trecut comun cu nimeni.” – Ilica Bernea, Numele tau si alte erezii

Ciudat, eu simt exact invers. Acel trecut e ca o casa cu fantome care ma tine p
rizoniera. Mi-a luat mult sa reusesc sa-l asez intr-o oarecare siguranta, de unde sa nu-si mai poata intinde tentaculele pana la mine.

Singurateate totala pe care am experimentat-o in Bucuresti cand m-am mutat acolo nu doar ca n-a fost grea, dimpotriva, a fost eliberatoare pana la paroxism. Dintr-o data eu, desi la momentul respectiv nu intelegeam toate astea, nu mai eram creatia altora – bunici, parinti, prieteni, parteneri, comunitate, metalitate specifica. In Bucuresti, trecutul pare ca nu apuca niciodata sa se formeze, se dizolva imediat ce este atins de trecerea timpului. Imi place asta la nebunie, faptul ca nu-si lasa pata pe lumea materiala ca sa fie vazuta si revazuta mereu de mine si de oricine altcineva, sa ocupe un spatiu pe care sa nu poti pune nimic altceva pentru ca s-ar pata. Tot ceea ce ramane din el este doar si doar in interiorul meu, pur, personal si intim. Usor ca razele soarelui care ma incalzesc si-mi lumineaza calea. Soarele care ma face mereu sa ma simt usoara,

20930869_940578506081048_1334950003_o.jpg

plina de viata si de entuziasm.

Insa in Bucuresti, acum prezentul a devenit ploios, greu si extrem de limitant, blocant chiar. N-as sti sa spun cum s-a intamplat asta sau de ce. Cred ca prea multa libertate te poate bloca. Prea mult din orice, naste nevoia de echilibru, la fel cum ideea de echilibru nu poate exista in lipsa extremelor. Probabil ca cine sunt eu, cine am aflat despre mine singura ca sunt, are acum nevoie de un cadru la care sa se raporteze. Acum, ca interiorul meu a devenit atat de vast incat si-a pierdut marginile si mi-am interiorizat libertatea transpusa intr-un Bucuresti care m-a invatat cum sa fac asta, am nevoie ca exteriorul, locul in care traiesc, sa-si arate granitele pentru ca acum stiu ca ele nu sunt si nu au fost niciodata fixe, ci sunt doar repere.

Dupa 5 ani petrecuti in Bucuresti, acum, in orasul meu natal, in care am revenit de curand pentru a ramane, prezentul nu mai e sufocant, nu ma mai simt prizoniera, iar de-acum ceea ce va forma trecutul este presarat prin lumea intreaga, prin fiecare calatorie, prin fiecare noua experienta si descoperire, care nu-mi sunt prizonierele orasului, ci traiesc in libertatea interiorului meu, o lume vasta, fara margini. Pana de curand asta nu a fost posibil. De fiecare cand reveneam, pentru cateva zile, era mereu la fel, trecutul navalea peste mine si aveam impresia ca fantomele lui distrug cu suflarea lor putreda orice as fi putut creea nou si doar al meu, imi fura orice incercare dand-o unei alteritati nenumite. Nu-mi dadeau voie sa mai exist. Fiecare drum de intoarcere in Bucuresti imi permitea ragazul de a ma rematerializez in realitatea mea, nu a altcuiva.
Din fericire, a trecut suficient de mult timp ca acest oras natal sa devina un puzzle nou care abia incepe sa se formeze. Iar piesele vechi care insista sa se interpuna cateodata le voi strange si le voi da drumul in rau, sa le duca apa in depozitul potentialitatilor dintr-o alta lume, o dimensiune in care trecutul inca nu s-a format si ar putea folosi acele piese pentru a se creea in mod total diferit.

Despre viitor simt ca nu pot sa spun inca nimic. Pare ca acesta inca nu poata fi legat de un loc, nici macar de cel interior. Si, cumva, dupa cat de tare am obosit incercand sa intrevad si sa infaptuiesc viitorurile pe care mi le-am imaginat, asta pare linistitor. Deocamdata…

Author: Lady B

I am a free person, in love with life, and enjoying it at its most. I'm still on the road of self discovery, of self creating, and I think it is a never ending journey. We are too complex and constantly changing. Sunt un om liber care iubește viața și se bucură de ea. Sunt încă pe drumul descoperirii de sine, a construirii de sine și cred că este un drum care nu se termină niciodată. Suntem prea complecși și în permanentă schimbare.

Leave a Reply

